Eh, moj prinče od Persije

It is said some lives are linked across time. Connected by an ancient calling that echoes through the ages. Destiny… Prince of Persia

PC

Kakva je privilegija tada bila imati  #MojPrviRacunar… Deca iz komšiluka su znala da preplave kuću, čekajući u redu da odigraju koji nivo, popiju pravi napitak, primene koji „cheat code“.

Atari sam dobila na poklon od mojih, koji su radili u tadašnjem JAT-u, i proputovali sveta. Sećam se kad je stigao, kutija je bila veća od mene, a ja sam sve vreme mislila da je unutra neki veliki šimpanza. Sa sigurnošću znam da nisam baš bila oduševljena poklonom jer nisam shvatala šta će to meni koja sam u slobodno vreme igrala lastiš i tombolu sa drugarima.

Moj dobar drugar se domogao igrice Prince of Persia i još sijaset nekih koje je samo on igrao, meni su bile dosadne. Moja ljubav prema PC-u se rađala. Da li je zbog toga što je princ bio toliko uporan da zatraži ruku sultanove ćerke ili zbog nečega drugog, zaista ne znam, ali lastiš se sve manje igrao, a i tombola i ruski rulet.

Pri polasku u srednju školu več sam bila napredni korisnik PC-a. Sećam se da sam se dosađivala na času informatike, gde nas 15 u odeljenju sedi i piše u sveskama, dok nastavnica tipka na Windows 95 objašnjavaći čemu služi Outlook Express. Mnogi ni tada nisu imali sopstveni računar, a taj jedan na času informatike mogli smo da koristimo prema unapred utvrđenom rasporedu, sa ograničenim vremenom.

Takvo je vreme bilo… Mi smo uveliko kasnili sa svetom, kako u pogledu integrisanja kompjutera i same nauke u nastavni program, tako i u pogledu ličnog korišćenja kompjutera.

Danas su nove tehnologije sastavni deo našeg života. PC je već skoro prevaziđen, osim u dizajnerskoj i gejmerskoj „struki“. Sada klinci u godinama kada sam ja imala prvi računar uveliko drže iPhone 6 i igraju Subway surfer, na Youtube-u gledaju Frozen, dok na Xbox 1 igraju Call of duty.

U tim godinama, decu treba usmeravati na korišćenje novih tehnologija, prvenstveno računara i mobilnih telefona u svrhe koje će im pomoći u godinama koje dolaze. Danas – sutra će im zatrebati opcija „Show hidden folders“ na PC-u i oni neće znati gde se to nalazi. Zato, preporuka roditeljima je da deci, naravno, dozvole da u slobodno vreme koriste tehnologije za zabavu, ali isto tako da ih aktivno uče osnovnim stvarima koje će im u budućnosti veoma značiti.

Intel inside

Što se nas starijih tiče… ja i dalje imam PC, možda zbog nostalgije, ali više zbog toga kad se dokopam slobodnog vremena da upalim Prince of Persia i zaigram…

Ovaj tekst je urađen u saradnji sa kompanijom Intel


Ostavi komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.