Groupon groznica

Počevši od ponude “dve pizze po ceni jedne”, pre samo tri godine, Groupon se pojavio u javnosti sa ponudama koje su na globalnom nivou dale vrednost elektronskoj trgovini.

Ovaj pionirski poduhvat prodaje na web-u omogućio je kompaniji neočekivani tempo rasta na tržištu uslužnih delatnosti. Groupon biznis je lansiran kao sporedni projekat web sajta “The point” koji je dozvoljavao korisnicima da pokreću kampanje tražeći podršku ljudi koji su spremni da ulože u njihove ideje.

Groupon nudi korisnicima dnevne ponude o tome šta da posete danas, šta da pojedu, popiju I sve ono što im može ulepšati dan, uz popust na uslugu koji ide čak i do 80%. Groupon služi mnogim velikim geografskim tržištima , Sjedinjenim Američkim Državama, Kanadi, Tajvanu, Brazilu, Nemačkoj , Grčkoj, Francuskoj,Holandiji, Belgiji,Velikoj Britaniji, Indiji, Izraelu , Italiji, Portugalu, Španiji, Portoriko , Japan, Poljska , Turska, Meksiko, Peru, Čile , Kolumbija , Južna Koreja , Švedska , Argentina ,Ujedinjenih Arapskih Emirata, Norveške, Rumunije, Singapur, Malezija, Hong Kongu , Kini , Rusiji i Južnoj Africi. 

Direktor Groupon-a, g. Mason, kaže da je njegov cilj da Groupon postane Amazon.com lokalne trgovine,  prenoseći maloprodaju na web. Danas kompanija broji na milione ljudi koji dnevno koriste popuste na sve, od pedikira do časova jahanja.

Prošle godine kompanija se susrela sa gubitkom od čak $413 miliona, govorivši da je slična sudbina zadesila I Amazon Inc. u početnim godinama njihovog biznisa.  Međutim, u prvom kvartalu ove godine, Groupon je imao prihod o $645 miliona, što je motivisalo mnoge preduzetnike u Americi da pokrenu biznis u ovoj oblasti, među kojima su Facebook I Google koji su osnovali svoje “kupon servise” ove godine.

Grouponov glavni konkurent je Living Social, kompanija iz Washingtona koja iz godine u godinu povećava svoj udeo na tržištu.

Prihodi ovih kompanija, u 2011. godini su mesečno bili: Living Social – $50 miliona, Groupon – $100 miliona, Facebook Deals – $170 miliona, Google offers – $2,86 biliona.

Ljudi koji kupuju ponude su procenjeni na: 28 miliona preko Living Social, 70 miliona preko Groupon-a, 600 miliona preko Facebook Deals-a i 100-200 miliona preko Google Offers-a.

Groupon poslovni model je lako primenjiv i u našoj zemlji možemo naći par kompanija koji se bave ovim aktuelnim biznisom. Neke od njih su Kolektiva, KupiMe, Popusti, Kupon itd.

Advertisements

2 thoughts on “Groupon groznica

Ostavi komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s