Hipnotička komunikacija

Nedavno sam slušala jedno veoma zanimljivo predavanje.

Naime, reč je o terminu „Hipnotička komunikacija“. Mnogi će se zapitati šta je to?! Hipnotička komunikacija je relativno novi termin koji se koristi u oblasti komunikacionih odnosa, pregovaranja, prodaje i ostalih srodnih oblasti.

Poznato je da se hipnoza, kao medicinski termin, koristila od davnina kao medicinsko sredstvo lečenja ljudi. Danas, hipnoza se koristi i u gore navedene svrhe.

Npr. danas je omogućeno, da osoba, koja se podlegne hipnozi, može da nauči u tzv. „koma stanju“ oko 1.000 stranih reči i izraza ukoliko pažljivo sluša hipnotizera. Haha, zvuči neverovatno ali veoma istinito, štaviše dokazano. Kako je to moguce?! Pa … naš mozak radi na principu skladištenja informacija. Kada slušamo nekoga i nezainteresovani smo šta on priča, ćućemo mi njega, ali ono irelevenatno za naše trenutno stanje, naš mozak će skladištiti u komori, koja se moze aktivirati ukoliko okolonosti zahtevaju. Hmm čudan je ljudski um, zar ne?

Ali, da se vratimo hipnozi … Naučnici kazu da postoji nekoliko nivoa hipnoze. Hajde da ih objasnimo:

  1. Budno stanje (beta stanje) – nas kritički um – pomaže nam da razlikujemo dobro od lošeg i da se služimo duboko ukorenjenim mislima, osećanjima i verovanjima,
  2. Lagana hipnoza (alfa stanje) – naša masta – kada vozimo, gledamo TV – u ovom stanju pravimo ustaljene pokrete,
  3. Srednje duboka hipnoza – duboka relaksacija i potpuna nesvesnost tela – mesečarenje,
  4. Duboka hipnoza – telo se nalazi u komi- osoba nije svesna niti ima sećanja šta se dešavalo u hipnozi.

Zašto hipnotička komunikacija? Šta mi možemo postići komunikacijom, koristeći hipnotičko delovanje?

Pa, npr. možemo naterati potencijalnog klijenta da nam postane klijent, možemo ubediti osobu da kupi neki proizvod itd…

Kako ćemo to uraditi? Putem poruka, govora, koje saopštavamo sagovorniku. Moramo postavljati pitanja osobi, koja će osigurati potvrdan odgovor, baš onaj koji želimo da čujemo.

Ali, pre odgovora „Da“, ključno je izgraditi poverenje sa sagovornikom. Jedan od dobrih trikova za stvaranje poverenja je oponašanje sagovornika (kako sedi, kako drži ruke, kompletna gestikulacija).

Neke od poznatih rečenica, za izvoljevanje potvrdnog odgovora su bazirane na: nečemu što svi znaju. Neke od tih rečenica, ukoliko prodajete proizvod ili uslugu, mogu biti: „Nikada nećete zaboraviti ovu demonstraciju, činjenicu .. O tome ćete ceo dan razmišljati .. Nemoguće je, ne setiti se toga i toga .. „.

Sto se tiče oblasti pregovaranja, evo jednog interesantnog primera: Odlazite na sastanak sa potencijalnim klijentom. Kako se ponašate?

– Na početku samog sastanka vodite neobaveznu priču (ćaskanje), ali tu priču nikako nemojte završiti do kraja. Počnite da razgovarate o poslu. Kada budete dogovarali cenu, nikako je ne dogovarajte na kraju sastanka, napravite da cenu svojih usluga kažete negde na polovini sastanka, jer se na taj način stvara amnezija o ceni. Posle završenog poslovnog dela, dovršite deo svoje priče (caskanja). –

Sigurna sam da ćete na ovaj način, pridobiti važnog klijenta. 🙂

Nadam se da Vam je tema bila interesantna, morala sam da je podelim sa Vama.

Zaključak cu dati jednim citatom od Jean-a Paula Sartra “ Reči su napunjene puske“ …


Ostavi komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.